سخن روز /
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در جمع مدیران سازمان تعاون روستایی تاکید کرد:
اقتدار غذایی مهم‌ترین رکن امنیت ملی کشور‌ها
1401/06/28
به گزارش پات، گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان مرکزی تعاون روستایی با حضور هوشنگ محمدی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی و همراهان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران ستادی، استانی و مدیران عامل اتحادیه های سراسری برگزار شد.

⬅️ معاون وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اهمیت امنیت ملی پایدار در جهان، خاطر نشان کرد: در هر جامعه‌ای سه فاکتور مهم شامل؛ امنیت نظامی، امنیت در تکنولوژی و امنیت غذایی؛ امنیت ملی پایدار کشور را رقم می‌زند.

⬅️ به گفته وی، یکی از محورهای مهم و اساسی امنیت غذایی کشور؛ مجموعه کارکنان خدوم وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی است که بطور مستقیم با کمیت و کیفیت سفره مردم ارتباط دارد.

⬅️محمدی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم تقویت پایدار امنیت غذایی است، یادآور شد: از مهمترین نکات برجسته برنامه تحولی ارائه شده توسط وزیر محترم می‌توان به اصل اقتدار و امنیت غذایی، پویایی اقتصاد کشاورزی، توسعه صادرات و ارزآوری و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی اشاره کرد .

⬅️وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور محترم نیز تأکید فراوانی بر امنیت غذایی پایدار در کشاورزی دارند، تصریح کرد: ازجمله فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری، تأکیدات معظم له بر تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی بوده است.

⬅️محمدی یادآور شد: باید اقتدار غذایی در ذهن بخش کشاورزی، برنامه نویسان و ارکان حاکمیت نهادینه شود زیرا اقتدار غذایی مهم‌ترین رکن امنیت ملی کشور است.

⬅️وی با بیان اینکه شاید بهتر باشد استفاده از کلمه بهره‌برداران برای زحمتکشان عرصه‌های تولید کشاورزی حذف شود، گفت: همه ما بهره‌بردار هستیم و فعالان بخش کشاورزی تولیدکننده غذای جامعه به‌حساب می‌آیند و 4.2 میلیون کشاورز این وظیفه خطیر را برعهده دارند؛ اگر می‌خواهیم به امنیت پایدار برسیم، تحول واقعی در بخش کشاورزی باید اتفاق بیفتد.

⬅️ گفتنی است در پایان این گردهمایی مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف ارائه دادند.

تعداد مشاهده خبر2541 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal