سخن روز /
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جمع مدیران ستادی و استانی تصریح کرد:
تبدیل سازمان مرکزی تعاون روستایی به مکانی امن برای تشکل‌ها
1401/06/28
به گزارش پات، محمدعلی نیکبخت رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در مراسم گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان مرکزی تعاون روستایی که با حضور هوشنگ محمدی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین، گفت: وضعیت مطلوبی در ساختمان سازمان مرکزی تعاون روستایی در ستاد و استان‌ها وجود نداشته و در تلاش هستیم تا در این دوره بخشی از مشکلات را حل‌وفصل کنیم.

⬅️نیکبخت افزود: در تلاش هستیم تا وضعیت مطلوبی در ساختمان سازمان و سایر مسایل مرتبط ایجاد کنیم.

⬅️وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش خودرویی و تجهیزات اداری، افزود: امیدواریم برای جذب نیروی انسانی نیز در سهمیه استخدامی برای این سازمان نیز سهمیه در نظر گرفته شود.

⬅️نیکبخت با بیان اینکه این سازمان ظرفیت مؤثر و مفیدی برای وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود، یادآور شد: سازمان مرکزی تعاون روستایی می‌تواند یک بازوی توانمند برای وزارتخانه باشد.

⬅️وی با بیان اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی به‌عنوان یک رابط می‌تواند سبب همگرایی تشکل‌ها با وزارت جهاد کشاورزی را ایجاد کند تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در این دوره سازمان مرکزی تعاون روستایی را به خانه‌ای امن برای تشکل‌ها بدل کنیم.

⬅️مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با تأکید بر اینکه شرط لازم برای حضور تشکل‌ها توانمندی آن‌ها است که می‌تواند نقش‌آفرین باشد، گفت: برنامه داریم تا سیاست خرید تضمینی و توافقی را به حداقل برسانیم و این کار توسط تشکل‌ها و اتحادیه‌ها انجام شود؛ تنها در صورتی این مهم انجام خواهد شد که هدف صرفاً حمایت از کشاورزان باشد.

⬅️به گفته وی، این مهم سبب کاهش واسطه‌گرها خواهد شد و در این میان، تشکل‌ها، مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان منتفع می‌شوند.

💢وجود 59 درصد پست بلاتصدی در سازمان مرکزی تعاون روستایی

✅ در ادامه این دکتر رضا نامنی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت نیروی انسانی این سازمان، گفت: در سازمان مرکزی تعاون روستایی تعداد 5691 پست سازمانی وجود دارد که 2345 از آن با تصدی است.

⬅️وی ادامه داد: 41 درصد پست‌های این سازمان با تصدی و 59 درصد بلاتصدی است.

⬅️نامنی خواستار اختصاص سهمیه در زمان جذب و استخدام شد و تصریح کرد: این مهم سبب می‌شود تا بدنه کارشناسی سازمان تقویت شود.

⬅️به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، چارت ساختاری این سازمان در سال 96 برای ستاد مرکزی گرفته‌شده و در حال حاضر به دنبال چارت تفصیلی برای ستاد و استان‌ها هستیم.

⬅️وی در پایان گفت: مطمئن هستم با اخلاص رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و تجارب معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی تدبیری مدبرانه و تصمیمی خردمندانه برای این مهم گرفته می‌شود.

تعداد مشاهده خبر2962 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal