سخن روز /
در جلسه فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران با رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد:
مصوبات ادارات باعث اخلال درتولید می شود
1401/06/24
اعضای هئیت مدیره فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران در دیدار با رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از مشکلات موجود در تولید گفتند.

✅به گزارش پات، امیررضا ثابت‌پی، رییس هیات مدیره و محسن نقاشی، مدیرعامل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران در دیدار با صدیف بیگ‌زاده، رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات حاد موجود در تولید را بیان کرده و خواستار رسیدگی به آنها شدند.

⬅️امیررضا ثابت‌پی گفت: بانک بعلت داشتن چک برگشتی کلیه حساب‌های شرکت را مسدود می‌نماید، این معضل باعث عدم پرداخت حقوق کارگران و عدم تامین مواد اولیه می‌شود که در نهایت به تعطیلی واحد تولیدی می انجامد.

⬅️وی در ادامه افزود: قیمت دستوری باعث تورم و پایین آمدن کیفیت و گران شدن کالا می‌شود. قیمت نهایی محصول باید بر اساس عرضه و تقاضا مشخص شود.

⬅️محسن نقاشی گفت: در بخشنامه‌ها تناقض وجود دارد. ادارات با تولید همسویی ندارند و با این بهانه که بخشنامه‌های داخلی با مصوبات ستاد تسهیل، دولت و مقامات حاکمیتی تناقض دارد باعث اخلال در تولید می‌شوند.

⬅️وی عنوان کرد: ادارات، بانک‌ها و سازمان‌ها مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نمی‌کنند و به ابلاغیه‌های مقامات قضایی که دستور داده شده است هیچ واحد تولیدی نباید بعلت امور اداری تعطیل شود توجه ندارند. بسیاری از واحدها بعلت مسدودی امور ثبتی تعطیل شده اند.

⬅️مدیرعامل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران بیان کرد: منافع تولیدکنندگان در تولید پایدار و فروش رقابتی است. آنها تمایل به کنترل قیمت تمام شده دارند تا محصولی با کیفیت و قیمت عادلانه عرضه کنند و بازار خود را حفظ کنند. تولید کننده نیز همانند دولت با گرانی مخالف است.

⬅️نقاشی در ادامه صحبت های خود گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای با دریافت ورودی‌های گزاف بیست میلیاردی و سی میلیاردی و وضع قوانین امانت فروشی ، مرجوعی ، سرقت ، ویترین و قرادادهای چند موضوعی باعث گرانی و اجحاف به تولید کننده و مصرف کننده می‌شوند که لازم است قوه قضاییه، دولت و مجلس در این موضوع هرچه سریعتر ورود کنند.

⬅️در پایان صدیف بیگ زاده گفت: حتما موارد بیان شده در جلسه پیگیری خواهد شد و در رفع آنها اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت

تعداد مشاهده خبر1618 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal