سخن روز /
مدیر تعاون روستایی استان مرکزی‌ خبر داد:
فعالیت دستگاه های بوجاری در استان مرکزی
1401/06/17
مدیر تعاون روستایی استان مرکزی‌ از فعالیت دستگاه های بوجاری در تعاونی های روستایی و کشاورزی در این استان خبر داد.

✅ به گزارش پات، حسین هاشمی افزود: از ابتدای سالجاری به درخواست کشاورزان و اعضای تعاونی ها به منظور بوجاری بذر خود مصرفی، تعاونی‌های مشک آباد اراک و آزادی شهرستان زرندیه با خرید ماشین آلات بوجاری به ارائه خدمت به کشاورزان می پردازند.

⬅️ وی با بیان اینکه کار پاکسازی و جداسازی ناخالصی های محصولاتی همچون گندم، حبوبات و سایر محصولات کشاورزی بر عهده ی دستگاهی به نام بوجاری است یادآورشد: کار دستگاه بوجاری تمیز کردن محصولات و درجه بندی آن است.

⬅️هاشمی ادامه داد: در دستگاه بوجاری تعداد الک که امروزه به آن سرند گفته می شود طراحی شده است که وظیفه ی گرفتن هر گونه سنگ ریزه و سنگ درشت را دارند، دستگاه های بوجاری گندم از دو قسمت تشکیل شده اند که قسمت اول گرفتن ناخالصی های سبک است که بوسیله ی فنی که در دستگاه تهویه شده است گرفته می شود که در این قسمت کاه و ساقه های گندم گرفته می شود.

⬅️ هاشمی تاکید کرد: کشاورزانی که از بذور خود مصرفی استفاده می‌کنند به نکاتی در این باره توجه کنند و باید بذور بوجاری و ضدعفونی و مناسب همان نوع کشت باشند.

⬅️وی افزود: کشاورزان استان مرکزی پیشرو در کشت گندم هستند و مرغوبت‌ترین گندم را تولید می‌کنند که علاوه بر نیاز آرد داخل استان به دیگر استان‌های کشور هم صادر می‌شود.

⬅️ مدیر تعاون روستایی استان مرکزی اظهار داشت: مهم‌ترین علت افزایش تولید گندم در استان تهیه بذور اصلاح شده، استفاده از کودهای شیمیایی و ارتقای مکانیزاسیون و کنترل آفات و سیاست دولت در زمینه افزایش قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان می باشد.

تعداد مشاهده خبر1338 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :2 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal