سخن روز /
خرید توافقی بیش از 900 تن لیمو ترش توسط تعاون روستایی هرمزگان
1401/05/19
مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: تاکنون بیش از 900 تن لیمو ترش بصورت توافقی از باغداران هرمزگانی خریداری شده است و این روند ادامه دارد.

به گزارش پات و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور بهمراه مدیر دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی و معاون اتحادیه باغداران در حاشیه بازدید از مراکز خرید لیمو در شهرستان رودان با بیان اینکه شبکه تعاونی خرید توافقی لیمو ترش در استان هرمزگان در راستای حمایت از باغداران را آغاز کرده است، اظهارکرد: تاکنون حدود 950 تن لیمو ترش از باغداران هرمزگانی خریداری شده است.

وی افزود: این کار صرفاً جهت حمایت از تولیدکنندگان و عدم کاهش قیمت و جلوگیری از سوء استفاده دلال‌ها و واسطه‌ها انجام می‌گردد.

اسدپور با بیان اینکه این اقدام تعاون روستایی با هدف ایجاد تعادل و توازن در بازار عرضه لیمو ترش انجام می‌شود و تا رسیدن بازار به تعادل و توازن قیمت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی روستایی جغین در رودان و شرکت تعاونی روستایی هشتبندی و اتحادیه تعاون روستایی رودان با مشارکت اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان هرمزگان و اتحادیه مرکزی باغداران، همزمان با آغاز برداشت این محصول در منطقه به جهت خدمات رسانی و رفاه اعضاء و باغداران اقدام به خرید توافقی لیمو ترش کرده اند و روند خرید تا اتمام فصل برداشت و لزوم جذب محصول مازاد بر نیاز در منطقه ادامه دارد.

وی افزود: این محصول در شهرستان رودان و میناب باتوجه به کیفیت به قیمت 9 هزار تومان از باغداران خریداری می‌شود.

اسدپور تاکید کرد: زمانی که محصولی برای باغدار یا کشاورز به علت کم شدن قیمت، صرفه اقتصادی نداشته باشد، تشکل های تعاون روستایی برای جلوگیری از دلسرد شدن تولید کننده در تولید محصول آنرا به قیمت توافقی خریداری می‌کند.

شهرستان‌های رودان، میناب، بندرعباس و حاجی آباد از مناطق مهم تولید لیمو ترش در استان هستند و استان هرمزگان رتبه نخست تولید لیمو ترش در کشور دارد.

تعداد مشاهده خبر948 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :5 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal