سخن روز /
دیر تعاون روستایی قم: وجود شش میلیون و 700 هزار قطعه مرغ تخمگذار در قم
1401/02/21

مدیر تعاون روستایی استان قم گفت: در حال حاضر بیش از دومیلیون و 500 هزار قطعه نیمچه تخم‌گذار و شش میلیون و 700‌ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در واحدهای مرغداری استان موجود است و روزانه در قم تا میزان 280 تُن تخم مرغ نیز تولید می‌شود.

مجید حمیدی بیان کرد: با توجه به افزایش سن گله‌های مرغ تخم‌گذار استان که موجب کاهش عملکرد و بهره‌وری در زمینه تولید تخم مرغ می‌شد، با برنامه‌ریزی مناسب اقدام‌های لازم برای جوان‌ سازی گله‌ها صورت گرفت که از جمله نتایج آن حفظ و ارتقا جایگاه قم در زمینه تولید تخم‌مرغ است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ بالای استان قم در بخش پرورش طیور،افزود: قم از جمله قطب‌های مهم تولید تخم مرغ‌ کشور به شمار می‌آید و تخم‌مرغ‌های تولید شده در واحدهای مرغداری آن علاوه بر پاسخ به نیاز داخلی استان در سایر مناطق کشور نیز عرضه می‌شود.

وی با بیان این‌که استفاده از جدیدترین فناوری‌ها برای پرورش طیور در دستور کار تعاون روستایی استان قم است، ادامه داد: وضعیت مرغدارای‌های استان با هدف افزایش بهره‌وری به صورت مستمر رصد و اقدام‌های لازم برای بالابردن سطح کیفیت پرورش طیور در آن‌ها انجام‌ می‌شود.

حمیدی در ادامه به وضعیت مرغ گوشتی استان نیز اشاره کرد و گفت درسال 1400، با وجود مشکل‌های موجود مرتبط در زمینه تولید، با مدیریت صورت گرفته و اقدام‌های انجام شده همراه با همکاری فعال تشکل‌های طیور و واحدهای مرغداری گوشتی، 14 میلیون و 112 هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در واحدهای مرغداری استان صورت گرفت.
تعداد مشاهده خبر261 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal