صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
ریاست جمهوری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
EN
جهش تولید؛
با مشارکت مردم
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
کشاورزی خانوادگی
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
مدیران ستاد سازمان مرکزی
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
میز خدمت الکترونیک
میز خدمت الکترونیک(ویژه ارباب رجوع)
بسته اطلاع رسانی مرتبط با خدمت
شفافیت
اطلاعات ساختار سازمانی و مدیران
معرفی خدمات
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
فهرست مزایدات و مناقصات
سئوالات متداول
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
تشریح کامل و روشن دلایل برگزاری دو مجمع فوق العاده و عادی اتحادیه زنبورداران با فاصله 2 هفتهای
1400/09/16
«محمد فکری اول» بازرس اتحادیه سراسری زنبورداران ایران در تکمیل اظهارات شفاف کننده حبیباله مزارعی در خصوص مسائل برگزاری دو مجمع پیش روی این اتحادیه به خبرنگار ما میگوید: «بسیار مایه تاسف است که برخی همکاران اتحادیههای استانی - به ویژه آنها که در جلسه هیات مدیره اخیر نیز حضور داشتند و در جریان دلیل قانونی و ناگزیری برگزاری مجمع فوقالعاده هستند، به دنبال فرافکنی از تصمیمی هستند که اصولا در چارچوب اختیارات قانونی هیات مدیره نبوده و نیست.»
وی میافزاید: «البته شخصا حتی اگر اکثریت اتحادیههای استانی کشور هم به تغییر روند عضویت یا تغییر انتخابات نظر داشته باشند، در این مقطع زمانی قطعا با هرگونه تغییر شتابزده و عجولانه تغییر روند رایگیری به شدت مخالف هستم، اگرچه برخی عزیزان ترجیح میدهند به نیت مقاصدی خلاف حقوق و آرامش اعضا، از هر حربهای برای رسیدن به مسائلی خارج از حقوق اعضا استفاده کنند.»
فکری با واگذارکردن این دسته از افراد به خدا و سپس به اعضا و سهامدارانی که قطعا «سِره را از ناسِره» تشخیص خواهند داد، تصریح میکند: «در حالی که برخی دوستان فقط به برگزاری مجمع فوقالعاده و عادی فوق العاده با فاصله 2 هفتهای اعتراض داشتند و این موضوع را در توضیحات خود هنگام امضای صورتجلسه نیز اضافه کردند که در اظهارات خود با تحریف اصل دلیل آن فرافکنی میکنند.»
بازرس اتحادیه سراسری زنبورداران ایران اضافه میکند: «اگر این دوستان در ادعای خود صداقت دارند، چرا همچون دستنوشتهای که در پایان جلسه نهم آذر 1400 هیات مدیره در کنار امضای خود مبنی بر درخواست برگزاری دو مجمع به صورت همزمان، مخالفت قاطع و رسمی خود را علیه این تصمیم به صراحت اعلام نکردند!؟
فکری با بیان اینکه در آستانه انتخابات با وجود تمام تلاشهایی که جهت حفظ اتحاد و دوستی بین تمام اعضای هیات مدیره اتحادیه سراسری داشته، چندان شگفت زده نشده است، میگوید: «اگرچه تلاش جهت اقناع اعضا برای جلب آرای عضویت در هیات مدیره یا خدمت در جایگاه بازرسی اتحادیه سراسری برای دوره آینده، حقِ بدیهی و طبیعی هر فعال تشکلهای عضو اتحادیه سراسری زنبورداران یا هر تشکل دیگری است، اما نباید این نکته را نادیده انگاشت که توهین به شعور زنبورداران و سهامداران عضو اتحادیه یا تمام تعاونیهای سهامدار، دور از معرفت و تعهدات ملی و صنفی است.»
وی با یادآوری دلیل اتخاذ تصمیم برگزاری مجمع فوقالعاده و عادی به صورت جداگانه نیز که دو عضو هیات مدیره در همین دو مصاحبه تقریبا همزمان ادعای آن را کردهاند و مدعی دغدغه پیشگیری از هزینه ایاب و ذهاب برای زنبورداران شده اند میگوید: « گویی برخی عزیزان ذهنشان درگیر مسئلهای غیر از موضوع جلسه اخیر و بحثهای مطرح شده در آن بوده که ترجیح میدهند با فرافکنی واقعیت را وارونه جلوه دهند و بدون اشاره به ابراز مخالفت تمام اعضا با اصل تغییر شیوه رایگیری در این مقطع زمانی و صرفا به دلیل پذیرش قانون و عمل به بخشنامه سازمان تعاون روستایی ایران به امضای آن برای برگزاری مجمع فوقالعاده در مورخ 24 آذر 1400 و مجمع عادی فوقالعاده در مورخ 12 دی ماه 1400 به آن عمل کردند!
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص دلیل ناگزیری برگزاری دو مجمع در دو فاصله زمانی 2 هفته ای که مورد انتقاد دو عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری زنبورداران در دو مصاحبه انجام شده نیز بوده است میگوید: «به طور قطع هیچکس از جمله خود اعضای هیات مدیره که خودشان نیز از استانهای دوردست عازم تهران میشوند، مشتاق برگزاری در فاصله 2 هفتهای این مجامع نیستند، اما وقتی بر اساس بخشنامه سازمان تعاون روستایی ایران مجمع فوقالعاده با موضوع تغییر شیوه رایگیری بر اساس طرق اعلام شده الزام آور گردیده است، (با فرض حتی یک درصد احتمال در تغییر روند رایگیری با رای اعضای محترم) نیاز به انجام مقدماتی است که طی چند ساعت و حتی یک یا دو روز برای آن جوابگو نخواهد بود.»
فکری در توضیح بیشتر پیرامون مقدمات مورد اشاره و لازم میگوید: «به طور نمونه اگر هر کدام از مبانی رایگیری از اعضا تغییر کند، مستلزم طی مراحلی است تا اعضای مجمع عادی در انتخابات هیات مدیره و بازرسین به آن مبادرت ورزند؛ به طور مثال اگر با رای اعضا، شیوه معیار تعداد تعاونیهای هر استان لحاظ شود، باید به صورت مستند و قانونی تعداد شرکت تعاونیهای هر استان از مراجع قانونی استعلام شود؛ یا اگر میزان معاملات و داد و ستدهای اعضا با اتحادیه سراسری زنبورداران ایران معیار و مبنای رایگیری قرار گیرد، باید ریز این معاملات و داد و ستدها از مراجع قانونی اخذ و بصورت مستند به اعضا ارائه شود و اگر هم شیوه تعداد کلنیهای هر استان معیار قرار گیرد، باید همین روند به صورت شفاف و بدون شبهه در دسترس شرکت کنندگان د
EBN ALIPOUR, [07.12.21 08:18]
ر مجمع عادی فوق العاده که مقرر شده تا در مورخ 12 دی ماه برگزار شود قرار داده شود و این حق بدیهی تمام اعضای حاضر در مجمع عادی فوق العاده پیش رو خواهد بود.
وی با بیان اینکه هیات مدیره اتحادیه سراسری تنها مجری قانون است و در خصوص مصوب کردن برگزاری شیوه رایگیری یا مخالفت با آن دارای اختیار قانونی نیست، تصریح میکند: «در واقع هیات مدیره تغییر شیوه رایگیری را (فارغ از موافقت و مخالفت هر کدام از اعضاء با آن) مصوب نکرده و این مساله اصلا جزء اختیارات قانونی آن نیست و صرفا بخشنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را حسب قانون و جهت تصمیمگیری خود اعضای اتحادیه سراسری در مجمع فوقالعاده لحاظ کرده است.»
بازرس اتحادیه سراسری زنبورداران ایران و نماینده این اتحادیه در هیات مدیره جدید صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور در ادامه و تکمیل توضیحاتش میافزاید: «در واقع و بدون تعارف اعضای هیات مدیره طبق قانون حق ندارند که درباره به رای گذاشتن نحوه رایگیری اعضا فارغ از دیدگاه و باور خود تصمیم بگیرند و اظهارات خلاف این موضوع از سوی هر شخص یا از سر نا آگاهی از قوانین و حقوق اعضا و یا ناشی از انگیزههایی غیراخلاقی و فرافکنی با مقاصد خاص است که خوشبختانه اکثریت محسوس اعضا نیز از آن آگاه هستند.»
فکری با تاکید بر اینکه حق مشروع و قانونی تمام اعضاء است تا با ملاحظه شرایط فرضی جدید مبادرت به تصمیم بدون شتابزده در رایگیری انتخابات هیات مدیره و بازرسین برای مجمع عادی در فرجه زمانی حداقل دو هفته ای تعیین شده کنند، میگوید: «برگزاری این دو مجمع با رویکرد کمک به سلامت و شفافیت آرای اعضاء و صیانت از کیفیت انتخابات وظیفه قانونی اکثریت هیات مدیره فعلی اتحادیه سراسری زنبورداران ایران و همچنین دوستان مسئول در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است که خوشبختانه به آن وقوف لازم را دارند.»
تعداد مشاهده خبر
200
بار
تصاویر مرتبط
RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal