سخن روز /
کشاورزان جهت انعقاد کشت قراردادی به ادارات تعاون روستایی شهرستانها مراجعه نمایند
1400/09/15


مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی مدیران تعاون روستایی استان که روسای ادارات تعاون روستایی شهرستانی نیز حضور داشتند با اعلام این خبر اظهار داشت: کشت قراردادی جز برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که به تبع آن در استان کرمانشاه نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کرمانشاه ، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان در این نشست گفت:در این طرح نهاده ها و بیمه محصولات بصورت اعتباری با تخفیف 20 درصد در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان نمود: اولویت انعقاد قرار داد با کشت آبی است ولی برای کشت دیم نیز قابل اجراست.

وی در ادامه این نشست سازمان تعاون روستایی را بازوی سازمان جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم دانست و افزود: هوشمند سازی و بکارگیری استارتاپ ها در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و همچنین سایر وظایف مرتبط با شبکه تعاون روستایی، یکی دیگر از برنامه های اصلی سازمان تعاون روستایی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده نمود.

این مقام مسئول در حوزه جهاد کشاورزی استان همچنین به تامین و توزیع میوه شب عید اشاره داشت و افزود : با انتخاب مباشر تامین و توزیع استانی میوه مورد نیاز جهت تنظیم بازار تامین و وارد استان خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به انتخاب سازمان تعاون روستایی به عنوان مجری خرید محصولات کشاورزی توسط شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات کشاورزی اظهار داشت: شبکه تعاونی های روستای استان کرمانشاه با بهره‌گیری از ظرفیت ها، زیرساخت ها و پتانسیل موجود خود آماده خرید تمامی محصولات اساسی کشاورزی شامل گندم و کلزا از کشاورزان استان می باشد

صفایی همچنین رویکرد جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را هوشمندسازی و نوآوری در شبکه تعاونی های روستایی عنوان نمود و گفت: مستند سازی اموال تشکل ها و همچنین تفکیک آنها از اموال سازمان را از دیگر برنامه های پیش روی سازمان عنوان نمود.

وی در پایان حسابرسی تشکل ها و تعاونی های تحت پوشش را یک ضرورت جهت افزایش بهره وری و پیشبرد اهداف تعاونی های روستایی عنوان نمود.

تعداد مشاهده خبر171 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal