سخن روز /
برگزاری جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در 11 استان کشور
1400/09/03
جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در 11 استان کشور در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

✅به گزارش پات، جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در 11 استان کشور، با حضور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، قائم‌مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سرپرست مجری طرح گندم، رئیس بنیاد ملی گندمکاران و رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی 11 استان کشور و مجریان طرح در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
⬅️در این جلسه، رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها گزارش عملکرد طرح پایلوت کشاورزی قراردادی را ارائه کردند.
⬅️مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این جلسه، اظهار کرد: سیاست کشاورزی قراردادی از برنامه‌های قطعی و ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی است و باید با انگیزه بالا این برنامه را پیش ببریم.
⬅️دکتر اسماعیل قادری‌فر افزود: استان‌های هدف ما 10 استان بود اما با اعلام آمادگی استان فارس برای کشاورزی قراردادی، به 11 استان افزایش یافت.
⬅️دکتر قادری‌فر، استفاده از کشت فضاپایه و سامانه‌های هوشمند پایش لحظه‌ای و آنلاین هماهنگ شده با سازمان فضایی کشور را لازمه اجرای کشت قراردادی دانست و تصریح کرد: یک شرکت دانش‌بنیان با سامانه کشت یار در مزرعه خود توانسته با پایش پهپادی مؤثر و منظم از زمان کشت تا برداشت را رصد کند و میزان عملکرد آن در مقابل سایر تولیدکنندگان 40 درصد بیشتر بوده است.
⬅️وی با بیان این که در این طرح باید از ظرفیت‌های هوشمند در استان‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: لزوم استفاده از سامانه‌های هوشمند به بندهای قرارداد اضافه خواهد شد.
تعداد مشاهده خبر1089 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal