سخن روز /
رتبه نخست ایجاد روستا بازار ها در استان خراسان رضوی
1400/08/16


خراسان رضوی با ایجاد 55 روستا بازار مقام اول را در کشور دارد و محصولات عرضه شده در روستا بازارها قیمتی پایین تر از بازار آزاد دارند.
به گزاش پات، ایرج ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در سطح خراسان رضوی هم اکنون بیش از 55 روستا بازار در این استان فعال است که در تلاش هستیم که این رقم را تا آخر سال به 100 مورد برسانیم.
وی افزود: حمایت‌هایی که ما از روستا بازار داریم این هست که از مزرعه و تولید کننده برای روستا بازار مواد مورد نیاز را تهیه کرده و قطعا محصولات عرضه شده در روستا بازار‌ها قیمت‌ها 10 تا 20 درصد پایین‌تر از بازار آزاد است.
مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در حوزه موانع بر سر راه ایجاد روستا بازار‌ها اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات این هست که در بعضی شهر‌ها مکانی برای ایجاد روستا بازارها نداریم که خوشبختانه با مساعدت‌های شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
ایرج ناصری مقدم بیان کرد: شعارما برای راه اندازی این فروشگاه ها این هست که مواد مورد نیاز خانواده‌ها را بدون واسطه از مزرعه به سفره ها ببریم البته در کنار تولیدات مزرعه با کارخانه ها نیز وارد مذاکره شده ایم طوری که الان در روستا بازارهای مشهد کالا‌هایی ازجمله مواد شوینده با قیمت تولید کارخانه عرضه می‌شود.
او تصریح کرد: از طرف دیگر در تلاش هستیم که محصولات تولید شده زنان روستایی را در تمامی 55 روستا بازار‌های خراسان رضوی به فروش برسانیم.
مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در پایان یادآور شد: هم اکنون در سطح استان 699 تشکل وجود دارد که شامل تعاون روستایی، تعاونیهای تولید تخصصی و کشاورزی و اتحادیه‌های مربوطه که بیش از 150 هزار نفر در این تشکل‌ها عضو هستند
تعداد مشاهده خبر844 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal