سخن روز /
ارزیابی عملکرد شبکه تعاون روستایی شهرستان زرند
1400/07/25

بنا به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان کرمان ، مهندس پرویز رئیسی مدیر تعاون روستایی استان کرمان به همراه مهندس سالاری معاون فنی در شهرستان زرند حضور و از نزدیک تحولات اخیر شبکه تعاون روستایی زرند موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت تولید مرغ و فعالیت منظم واحدهای تولیدی طیور، مهندس رئیسی بازدید خود را با حضور در دفتر کار شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران شهرستان زرند آغاز نمود و از نزدیک نقش شرکت را در روند تأمین و توزیع جوجه یک‌روزه، نحوه تأمین و توزیع دان مرغی و عرضه مرغ در فروشگاه‌های شرکت را موردبررسی قرارداد.

مهندس رئیسی ضرورت برنامه‌ریزی شرکت جهت حمایت از تولیدکنندگان در شرایط فعلی را بیش از گذشته تأکید و راهکارهای لازم را ارائه داد.

در ادامه از کارخانه تولید کود اتحادیه تعاون روستایی شهرستان زرند با برند تجاری "زاتر" که بعد از یک وقفه تعطیلی چندساله اخیراً شروع به فعالیت مجدد نموده بازدید شد، در حال حاضر محصول تولیدی این کارخانه کود ماکرو کامل با فرمول کودی 15 6 15 است که از کیفیت نسبتاً مطلوبی برخوردار می‌باشد ظرفیت تولید این کارخانه روزانه 5 تن می‌باشد که در حال حاضر با 3 تن تولید روزانه احیاء شده است.

تغییرات انجام‌شده در ارکان مدیریتی اتحادیه تعاون روستایی فعالیت‌های جدیدی ازجمله افتتاح فروشگاه مصرف و همچنین تصفیه‌حساب تسهیلات معوق بانک کشاورزی را رقم‌زده است.

از دیگر برنامه‌های مهندس رییسی در بازدید شهرستان زرند، جلسه با کارشناسان طرح سیماب در شبکه تعاونی‌های تولید بود، تجهیز کلینیک گیاه‌پزشکی و توسعه آزمایشگاه نماتد شناسی، تأسیس آزمایشگاه آبیاری و تغذیه و تجهیز آن با دستگاه‌های مدرن آزمایشگاهی، جذب 9 نفر نیروی انسانی گویای پیشرفت طرح سیماب در شهرستان زرند بود.

در این نشست حسین زاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌ های تعاونی تولید شهرستان زرند از انعقاد قرارداد 1500 هکتار مدیریت باغی در طرح سیماب خبر داد. همچنین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی این طرح جهت بررسی راهکارهای شیمیایی و غیر شیمیایی مدیریت باغی بیماری سر خشکیدگی درختان پسته خبر داد که از آن جمله می‌توان به عملیات پایلوت باغی و مقالات علمی قابل‌ارائه در سطح بین‌المللی اشاره نمود.

ازجمله موارد پژوهشی دیگر می‌توان به عارضه زرد برگی درختان پسته اشاره که یکی از معضلات جدی باغات پسته شهرستان زرند بوده است این اتحادیه با همکاری پژوهشکده پسته تحقیقات مقدماتی برای مدیریت این عارضه را از تابستان 1400 شروع نموده است و تحقیقات اولیه باغی حاکی از نتایج مثبت بر مدیریت عارضه بوده است امید است در آینده بتواند برای باغداران مفید واقع گردد.

حسین زاده همچنین از شناسایی و اثبات بیماری‌زایی یک‌گونه قارچی جدید روی درختان پسته خبر داد که گزارش اولیه آن از طریق مراجع ذی‌ربط در دست اقدام می‌باشد.

تعداد مشاهده خبر207 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal