سخن روز /
رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبرداد:
آغاز خرید تضمینی سیب صنعتی (درجه سه) از باغداران آذربایجان غربی
1400/07/09
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز خرید تضمینی سیب صنعتی (درجه سه) از باغداران آذربایجان غربی خبرداد.

✅به گزارش پات، دکتراسماعیل قادری گفت: در راستای حمایت از باغداران و برای جلوگیری از فساد و ضایعات محصول سیب‌ صنعتی تولیدی و همچنین افت قیمت‌ها و حذف واسطه های غیر ضرور، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از چهارم مهرماه سال جاری مبادرت به عملیات خرید تضمینی سیب‌ صنعتی در استان آذربایجان غربی نموده است.

⬅️وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی با دارا بودن رتبه اول کشوری در تولید سیب درختی طی سال های اخیر همواره با مشکل صادرات و فروش مازاد تولید محصول سیب بویژه سیب صنعتی روبرو بوده است افزود: در این راستا با توجه به بیش بود محصول سیب صنعتی سال جاری، سازمان مرکزی تعاون روستایی از چهارم مهرماه با تجهیز 40 مرکز خرید در سطح 8 شهرستان استان آذربایجان غربی عملیات خرید سیب صنعتی درجه سه از باغداران استان را آغاز نموده و تاکنون بیش از 300 تن محصول از باغداران خریداری شده است.

⬅️به گفته وی: امسال بیش از یک میلیون و 270 هزار تن سیب درختی در سطح استان تولید شده که از این مقدار بیش از 350 هزار تن به علت تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن دما ریزش کرده است.

⬅️وی ادامه داد: باغداران استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان درشهرستان‌ها و اخذ گواهی تایید اطلاعات باغدار، اقدام به بارگیری محصول خود به مراکز خرید کنند و همچنین به منظور رعایت موارد بهداشتی‌درمحل‌های جمع آوری سیب صنعتی، محصول خود را درکیسه های نایلونی 20 کیلویی به مراکز خرید تحویل دهند.

🔽مدیرعامل سازمان مرکزی تعاوم روستایی ایران افزود: افزایش حجم سیب زیردرختی در استان موجب کاهش قیمت این محصول باغی و سوء استفاده برخی از دلالان شده که با پیگیری بعمل آمده و بر اساس ابلاغیه مقام عالی وزارت، قیمت خرید تضمینی محصول سیب صنعتی (درجه 3) برای هر کیلوگرم 14 هزار و 600 ریال در سال جاری اعلام شده است.

⬅️ این مقام مسئول خاطر نشان کرد: باغدارانی که در حجم خیلی کم هم تولید می کنند، می توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند و همکاران ما در سازمان تعاون روستایی استان، تا 30 مهر ماه سال جاری آمادگی خرید محصول سیب صنعتی را خواهند داشت.
تعداد مشاهده خبر2483 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :3 :2
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal