سخن روز /
کانون همیاری اجتماعی کارکنان سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تشکیل شد
1400/06/30


در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و شبکه توسعه اجتماعی رسالت، کانون همیاری اجتماعی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تشکیل شد. با تشکیل این کانون، کارکنان سازمان مرکزی می تواننـد با عضویت و افتتـاح حسـاب به صورت مجازی و غیرحضوی در سامانه بانک رسالت، ضـمن سپرده گـذاری طبق شـرایط بانک مذکور نسـبت به دریافت وام قرض الحسنه ( با کارمزد سالیانه2% ) اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، افتتاح حساب در این شبکه بانکی به طریق غیر حضوری انجام می شود و افراد متناسب به مدت سپرده گذاری و امتیاز کسب شده می توانند تا سقف 120میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با سقف بازپرداخت حداکثر60 ماهه و کارمزد 2 درصد دریافت نمایند.

بر اساس این تفاهم نامه، علاوه بر فراهم شدن بستر لازم برای بهره مندی اتحادیه ها، تعاونی ها و تشکل های کشاورزی از ظرفیت های شبکه توسعه اجتماعی رسالت، سازمان مرکزی تعاون روستایی و سازمان های تابعه نیز می توانند جهت برقراری امور رفاه پرسنل خود اقدام به تشکیل کانون های همیاری اجتماعی نمایند. در صورتیکه امکان سپرده گذاری بخشی از منابع مالی در بانک قرض الحسنه رسالت باشد امتیاز حاصله می تواند در بین کارکنان توزیع شود. علاوه بر آن هر فرد با عضویت در این شبکه می تواند با سپرده گذاری و کسب امتیاز از تسهیلات این بانک استفاده نماید و امور بانکی مربوطه را از طریق کانون تشکیل شده به انجام برساند. بر این اساس، مسئوول اداره رفاه سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان راهنمای کانون عهده دار انجام امور مربوط به عضویت و دریافت و ارسال مدارک به بانک مذکور هماهنگی و اقدام می نماید.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و شبکه توسعه اجتماعی رسالت با هدف ایجاد کانون های همیاری اجتماعی و بهره مندی شبکه های تحت پوشش و پرسنل سازمانی از خدمات اعتباری و فنی این شبکه در تاریخ 7 اردیبهشت ماه 1400 با هماهنگی و اقدام دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد به امضا رسید.

تعداد مشاهده خبر1665 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :2 :3
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal