سخن روز /
کشاورزی قراردادی نقش مهمی در تغییر الگوی کشت دارد نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در نشست جمع بندی سفر مدیر عامل سازمان مرکزی تعون روستایی ایران و استاندار کرمان به جیرفت افزود: کشاورزی قراردادی نقش مهمی در تغییر الگوی کشت دارد.
1400/06/17


به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی جنوب کرمان دکتر اعظمی در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه اراده ای برای تحقق کشاورزی قراردادی در کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی نبود ولی امروز شاهد اجرای این طرح به صورت پایلوت در جنوب کرمان هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت کشاورزی منطقه جنوب کرمان بر هیچکس پوشیده نیست، آغاز طرح آبیاری قطره ای کشور را در زمان ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در بازدید از باغات کشت وصنعت برشمرد.

وی ادامه داد: ظرفیت های منطقه جنوب کرمان توانایی های زیادی برای تغییر الگو در بخش کشاورزی کشور دارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس به آغاز عملیات اجرایی طرح مرغداری یک میلیون قطعه ای کشت و صنعت جیرفت اشاره کرد و گفت: 80 درصد مرغ نیاز منطقه جنوب کرمان از خارج استان تامین می شود لذا این مرغداری نقش مهمی در تامین مرغ مورد نیاز کشور ایفا می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به سخنان وزیر جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: وزیر جدید در سخنان خود توجه ویژه ای به مناطق مهم کشاورزی دارد لذا این نوید بخش خبرهای خوشی برای منطقه جنوب کرمان است.

دکتر اعظمی از رایزنی با شرکت‌کاله برای صادرات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: این شرکت آمادگی خود را برای صادرات محصولات کشاورزی اعلام کرده است.

تعداد مشاهده خبر661 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal