صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
ریاست جمهوری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
EN
جهش تولید؛
با مشارکت مردم
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
کشاورزی خانوادگی
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
مدیران ستاد سازمان مرکزی
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
میز خدمت الکترونیک
میز خدمت الکترونیک(ویژه ارباب رجوع)
بسته اطلاع رسانی مرتبط با خدمت
شفافیت
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
انتشار فهرست مناقصات و مزایدات
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی اولویت سیاستهای حمایتی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی
1400/03/22
معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باید در الویت سیاستهای حمایتی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار گیرد تا با مشارکت تشکل های بخش کشاورزی و حذف واسطههای غیرضروری، ساختار بازار محصولات کشاورزی اصلاح شود.
✅به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان گفت: در راستای اهداف و وظایف قانونی سازمان تعاون روستایی که با نظارت، هدایت و حمایت سازمانی توسط تعاونی های تحت پوشش محقق می گردد، فروشگاه های مصرف و مراکز عرضه محصولات کشاورزی در شرکت ها و اتحادیه های تعاونی روستایی همواره سعی در خدمت رسانی و توزیع محصولات کشاورزی و کالاهای مصرفی مورد نیاز اعضا داشته اند.
⬅️وی افزود: نحوه و نوع این خدمات در مقاطع مختلف و بسته به شرایط جامعه دچار تغییراتی شد که در این راستا سازمان تعاون روستایی همواره در جهت بهینه سازی این خدمات تلاش می کند.
⬅️معتمد در ادامه تصریح کرد: این فروشگاه ها و مراکز عرضه، همانند پلی میان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مصرف کنندگان بوده که در شرایط حساس و بحرانی اقدام به توزیع محصولات کشاورزی و مایحتاج ضروری مردم می کنند و در این راستا می توان این فروشگاهها و مراکز عرضه را بازوی توانمند و کمکی در زمینه اجرای سیاستهای کنترلی دولت و وزارت متبوع معرفی کرد..
⬅️معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن ارزیابی وضعیت موجود بیان داشت: در فرآیند انتقال محصولات کشاورزی از تولیدکننده تا مصرف کننده نهایی لایههای مختلفی از واسطهها در زنجیره عرضه محصولات کشاورزی وجود دارند که بسیاری از این واسطهها بدون خلق ارزش یا ارائه خدمات اقتصادی مؤثر با افزایش قیمت نهایی به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عمل مینمایند، لذا ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باید در اولویت سیاستهای حمایتی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار گیرد تا با مشارکت تشکل های بخش کشاورزی و حذف واسطههای غیرضروری، ساختار بازار محصولات کشاورزی اصلاح شود.
⬅️این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: این مهم با ایجاد روستا بازارها در کنار فروشگاه های مصرف که در آن کشاورزان و تشکل های بخش کشاورزی بتوانند محصولات خود را با حذف واسطه های غیرضرور به دست مصرفکنندگان نهایی برسانند محقق خواهد شد.
⬅️وی ضمن اشاره به فروشگاه های مصرف در حال فعالیت خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجموعا یک هزار و 738 فروشگاه مصرف فعال در امر تهیه و توزیع کالاهای اساسی و مصرفی مورد نیاز روستاییان فعالیت می نمایند.
⬅️معتمد در ادامه بر اهمیت روستا بازارها تاکید و اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در راستای خرید محصولات کشاورزی تولیدی توسط کشاورزان، 145 روستا بازار را راه اندازی کرده که این تعداد تا پایان سال به 250 روستا بازار ارتقاء خواهد یافت که ایجاد 524 روستا بازار نیز در اینده نزدیک در دستور کار این سازمان قرار دارد.
⬅️معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن بیان برنامه های سازمان در ارتقاء سطح فروشگاه ها و مراکز عرضه محصولات کشاورزی گفت: سازمان تعاون روستایی بنا دارد در جهت نیل به اهداف و چشم اندازهای سازمان، در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به اعضا و جامعه روستایی کشور و در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، با اتکا به زیر ساخت های موجود و در اختیار داشتن 30 برند محصولات تولیدی شبکه به همراه کارخانجات و کارگاه های متعدد صنایع تبدیلی و تکمیلی، اقدام به راه اندازی مراکز خرید، نگهداری و عرضه محصولات و شبکه حمل و نقل متعلق به تعاونی ها به منظور تامین نیاز مصرف کنندگان با اولویت کشاورزان تحت پوشش شبکه نماید.
⬅️معتمد در خاتمه یادآور شد: در جهت دستیابی به این هدف، ایجاد و توسعه مراکز خرید و جمع آوری محصولات کشاورزی به منظور تحقق تجارت بین شبکه ای و تامین کالاهای مورد نیاز در فروشگاه ها و روستابازارها بطور جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
تعداد مشاهده خبر
1065
بار
تصاویر مرتبط
RatingTitle
:3 :2
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal