صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
ریاست جمهوری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
EN
جهش تولید؛
با مشارکت مردم
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
کشاورزی خانوادگی
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
مدیران ستاد سازمان مرکزی
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
میز خدمت الکترونیک
میز خدمت الکترونیک(ویژه ارباب رجوع)
بسته اطلاع رسانی مرتبط با خدمت
شفافیت
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
انتشار فهرست مناقصات و مزایدات
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
پیش بینی بازار فراوری میوه ها و سبزیجات در سال 2020
1398/05/14
Zion Market Research ، گزارش جدیدی را تحت عنوان "بازار فرآوری میوه ها و سبزیجات " که شامل مواد تازه، کنسرو شده،منجمد، تازه برش داده، خشک شده و غذاهای راحت وسریع می شود ، منتشر کرده است؛ درعین حال این گزارش به تجزیه و تحلیل جامع و پیش بینی، از 2014 - 2020 می پردازد.
این درحالی است که میوه ها و سبزیجات از جمله کالاهای فاسد شدنی و مواد حیاتی در رژیم های غذایی افراد به شمار می ورد و به عنوان منبع غذایی ارزان و مناسب شناخته شده است و به دلیل ارزش غذایی بالا، سهم قابل توجهی در رژیم تغذیه ای و سلامت انسان ها دارد.
از سویی فرآوری میوه و سبزی در صنایع غذایی و آشامیدنی به طور گسترده ای درحال انجام است. که می توان به عملیاتی همچون خشک کردن، کنسروکردن، انجماد و تهیه مربا، آب میوه و ژله که باعث افزایش عمر مفید میوه ها و سبزیجات می شود، اشاره کرد.
همچنین افزایش درآمد ، کیفیت و راحتی، افزایش سطح واردات میوه و سبزی، افزایش نرخ شهرنشینی، تقاضای مصرف کنندگان برای غذاهای سالم، پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی و رشد سوپرمارکت زنجیره ای باعث رشد بازار میوه و سبزیجات فرآوری شده است.
در حال حاضر به دلیل تنوع محصول، تغییر عادات غذایی، شیوه های تولید و شیوه زندگی ، مواد غذایی فرآوری شده، غذای آماده یا یخ زده با رونق روبه رو شده اند. با این حال، مقررات دقیق ایمنی مواد غذایی برای محصولات غذایی فرآوری شده بر رشد بازار تاثیر گذار است.
لازم به یادآوری است که محصولات فرآوری شده سبزیجات و میوه ها، فرصت های بزرگی را نشان می دهد به طوری که دارای سهم تقریبا 52 درصدی از کل بازار در سال 2014 بود.
پیش بینی می شود که این بخش در سال 2020 به نرخ رشد مرکب سالانه قابل توجهی برسد. همچنین تقاضا برای محصولات فرآوری شده در کشورهای در حال توسعه با سرعت رشد بیشتری همراه است، چراکه رشد صنعتی به افزایش درآمد سرانه ، شهرنشینی بیشتر و افزایش جمعیت طبقه متوسط منجر شده است.
بازار میوه و سبزیجات شامل محصولات تازه، کنسرو شده، منجمد، تازه برش داده شده ، خشک و غیره است. میوه های وسبزیجات کنسروی به علت افزایش تقاضا و مصرف در سراسر جهان به عنوان بخش بالقوه ظاهر شده ، به طوری که حدود 20 درصد کل سهم بازار را در سال 2014 به دست آورد.
این درحالی است که روش فرآوری برای هر یک از این محصولات متفاوت است. که در این روش ها از تجهیزات گوناگون استفاده می شود که شامل بسته بندی، پیش پردازش، شستشو و آبگیری، فرآوری، پُر کردن و چاشنی زدن است. به طوری که عملیات فرآوری به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود.
از لحاظ جغرافیایی، آمریکای شمالی در سال 2014 میلادی ، بیش از 31 درصد سهم بازار جهانی میوه وسبزی را از آن خود کرد. به طوری که این امر عمدتا به دلیل افزایش مصرف مواد غذایی یخ زده در ایالات متحده بود.
همچنین اروپا یکی از بازیکنان عمده در تجارت جهانی میوه و سبزیجات فرآوری محسوب می شود. آلمان، انگلستان، فرانسه، بلژیک و هلند بزرگترین واردکنندگان میوه و سبزیجات فرآوری در این منطقه هستند. از سویی آفریقا و منطقه خاورمیانه به عنوان مصرف کننده بالقوه محصولات میوه و سبزی های فرآوری شده به شمار می روند.
ترجمه:حسین یعقوبی
منبع:سایت freshplaza
تعداد مشاهده خبر
174
بار
تصاویر مرتبط
RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal